Zapisz się na Newsletter: "Zoom na HR" Zapisz się
  • Home
  • Blog
  • Zasady dotyczące umowy o pracę
Dla kandydatów
Kadry i płace
Prawo pracy

Poczuj się pewnie i bezpiecznie podpisując umowę o pracę

Spis treści
Tymczasowo niedostępny
Jakie informacje powinny znaleźć się w umowie o pracę, abyś mógł czuć się bezpiecznie? Podpowiada agencja zatrudnienia LeasingTeam.

Jakie informacje powinny znaleźć się w umowie o pracę, abyś mógł czuć się bezpiecznie?

Reguluje je 29. artykuł kodeksu pracy, ale ich brak nie przesądza o ważności takiej umowy. Warto wiedzieć!

Podpisując umowę warto zwrócić uwagę czy zawiera ona poniższe informacje:

1. Strony umowy czyli pomiędzy kim jest zawierana umowa,

2. Rodzaj pracy – stanowisko lub zakres czynności, jakie będzie świadczył pracownik,

2. Rodzaj umowy o pracę – informacja czy jest to okres próbny, czas określony, nieokreślony lub też na zastępstwo,

3. Datę zawarcia umowy (może być inna niż data rozpoczęcia umowy)

4. Miejsce wykonywania pracy

5. Termin rozpoczęcia i zakończenia pracy

6. Wymiar czasu pracy – informacja o tym czy jest to praca na pełny etat czy też inny wymiar godzinowy.

7. Wynagrodzenie za pracę – wraz z uwzględnieniem dodatkowych składników wynagrodzenia np. premie.

8. Podpisy – kluczowy element poświadczający o ważności dokumentu.

Każda umowa może zawierać dodatkowe postanowienia np. zakaz prowadzenia działalności konkurencyjnej, dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych, dłuższy okres wypowiedzenia, prawo do telefonu komórkowego, laptopa czy samochodu służbowego i zasady korzystania z nich, ale to jest zależne od woli stron.

Autor artykułu
LeasingTeam
Marketing Manager

Doświadczony analityk rynku pracy, specjalizuje się w badaniach nad trendami zatrudnienia i zmianami w strukturze zawodowej. Jego artykuły, publikowane w renomowanych czasopismach branżowych, pomagają czytelnikom zrozumieć dynamikę rynku pracy.

Spis treści
Tymczasowo niedostępny
Udostępnij