
Idealny pracownik, czyli jaki? Cechy charakteru, które najbardziej cenią sobie pracodawcy.
Każdy pracodawca dba, aby w swoim zespole mieć wykwalifikowanych pracowników. Podczas poszukiwania odpowiednich kandydatów, zwracają jednak uwagę nie tylko na doświadczenie i kompetencje, ale również na cechy charakteru. To właśnie one mogą finalnie zadecydować o zatrudnieniu.
O pozytywnych cechach można wspomnieć już w swoim CV, warto jednak uprzednio dowiedzieć się, jakie są obecnie najbardziej pożądane przez pracodawców i co właściwie oznaczają, gdyż już podczas spotkania rekrutacyjnego, pracodawca czy rekruter może starać się zweryfikować ich prawdziwość.
Jakie więc cechy podkreślić w swoich dokumentach, w przypadku starania się o pracę? Pomoże Wam w tym poniższa lista cech idealnego pracownika.
- Zaangażowanie i pozytywne nastawienie
Każdy pracodawca ceni pracownika, który jest w pełni zaangażowany w to co robi. Idąc na spotkanie rekrutacyjne pokaż, że jesteś osobą zaangażowaną poprzez tworzenie profesjonalnego CV oraz przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej (pomoże Ci w tym artykuł o najczęściej zadawanych pytaniach na rozmowie kwalifikacyjnej: https://leasingteam.pl/dev~lt/5_pytan_na_rozmowie_rekrutacyjnej)
- Dobra organizacja czasu pracy
Stała się ona szczególnie ważna – kluczowa nie tylko dla pracodawców, ale również dla pracowników – kiedy na rynku pracy zawitała niezwykle często wymagana wielozadaniowość. Osoby, które potrafią spriorytetyzować i rozplanować sobie zadania tak, aby ich wykonanie nie sprawiało im problemu i nie zajmowało zbyt dużo czasu, są najbardziej pożądanymi kandydatami.
- Chęć nauki
Aby móc podążać za nowymi technologiami i coraz różniejszymi modelami pracy, ciągły rozwój stał się w obecnych czasach koniecznością, dlatego chęć nauki jest dominującą cechą na obecnym runku pracy. Kiedy opanujesz jakąś umiejętność, nie osiadaj na laurach – podejmuj kolejne kroki, aby stawać się coraz lepszym w tym co robisz.
- Inicjatywa i samodzielność
Podejmując inicjatywę i wykazując się samodzielnością w działaniu pokazujesz, że potrafisz myśleć nieszablonowo. Jest to bardzo ważna cecha dobrego pracownika.
- Uczciwość
Świadczy o niej między innymi dotrzymywanie słowa, wywiązywanie się ze swoich obowiązków, jak również nie działanie na szkodę pracodawcy.
- Lojalność
Każdy pracodawca oczekuje od swoich pracowników lojalności. Lojalny pracownik jest wizytówką całej organizacji. Mówi dobrze o pracownikach i szefostwu oraz godnie reprezentuje firmę na zewnątrz.
- Elastyczność
Ciągłym postępom, wymienionym powyżej nowym technologiom i ulepszeniom towarzyszy wiele zmian, dlatego cenieni są pracownicy, którzy potrafią się do nich dostosować.
- Asertywność
Czyli umiejętność wyrażania własnego zdania, nie raniąc przy tym uczuć rozmówcy, co pomaga w budowaniu szczerych relacji we współpracownikami i ułatwia rozwiązywanie ewentualnych sytuacji konfliktowych.
- Pewność siebie
Pracownik powinien znać swoją wartość oraz mówić otwarcie o zaletach i osiągnięciach. Oczywiście bez popadania w skrajność i zbytniego przechwalania się.
Przed zamieszczeniem powyższych cech charakteru w swoim CV, zastanów się, czy faktycznie je posiadasz oraz jak możesz to udowodnić na rozmowie rekrutacyjnej.