Idealny pracownik, czyli jaki?

Cechy charakteru, które najbardziej cenią sobie pracodawcy.

Każdy pracodawca dba, aby w swoim zespole mieć wykwalifikowanych pracowników. Podczas poszukiwania odpowiednich kandydatów, zwracają jednak uwagę nie tylko na doświadczenie i kompetencje, ale również na cechy charakteru. To właśnie one mogą finalnie zadecydować o zatrudnieniu.

O pozytywnych cechach można wspomnieć już w swoim CV, warto jednak uprzednio dowiedzieć się, jakie są obecnie najbardziej pożądane przez pracodawców i co właściwie oznaczają, gdyż już podczas spotkania rekrutacyjnego, pracodawca czy rekruter może starać się zweryfikować ich prawdziwość.

Jakie więc cechy podkreślić w swoich dokumentach, w przypadku starania się o pracę? Pomoże Wam w tym poniższa lista cech idealnego pracownika.

 

  1. Zaangażowanie i pozytywne nastawienie

Każdy pracodawca ceni pracownika, który jest w pełni zaangażowany w to co robi. Idąc na spotkanie rekrutacyjne pokaż, że jesteś osobą zaangażowaną poprzez tworzenie profesjonalnego CV oraz przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej (pomoże Ci w tym artykuł o najczęściej zadawanych pytaniach na rozmowie kwalifikacyjnej: https://leasingteam.pl/dev~lt/5_pytan_na_rozmowie_rekrutacyjnej)

 

  1. Dobra organizacja czasu pracy

Stała się ona szczególnie ważna – kluczowa nie tylko dla pracodawców, ale również dla pracowników – kiedy na rynku pracy zawitała niezwykle często wymagana wielozadaniowość. Osoby, które potrafią spriorytetyzować i rozplanować sobie zadania tak, aby ich wykonanie nie sprawiało im problemu i nie zajmowało zbyt dużo czasu, są najbardziej pożądanymi kandydatami.

 

  1. Chęć nauki

Aby móc podążać za nowymi technologiami i coraz różniejszymi modelami pracy, ciągły rozwój stał się w obecnych czasach koniecznością, dlatego chęć nauki jest dominującą cechą na obecnym runku pracy. Kiedy opanujesz jakąś umiejętność, nie osiadaj na laurach – podejmuj kolejne kroki, aby stawać się coraz lepszym w tym co robisz.

 

  1. Inicjatywa i samodzielność

Podejmując inicjatywę i wykazując się samodzielnością w działaniu pokazujesz, że potrafisz myśleć nieszablonowo. Jest to bardzo ważna cecha dobrego pracownika.

 

  1. Uczciwość

Świadczy o niej między innymi dotrzymywanie słowa, wywiązywanie się ze swoich obowiązków, jak również nie działanie na szkodę pracodawcy.

 

  1. Lojalność

Każdy pracodawca oczekuje od swoich pracowników lojalności. Lojalny pracownik jest wizytówką całej organizacji. Mówi dobrze o pracownikach i szefostwu oraz godnie reprezentuje firmę na zewnątrz.

 

  1. Elastyczność

Ciągłym postępom, wymienionym powyżej nowym technologiom i ulepszeniom towarzyszy wiele zmian, dlatego cenieni są pracownicy, którzy potrafią się do nich dostosować.

 

  1. Asertywność

Czyli umiejętność wyrażania własnego zdania, nie raniąc przy tym uczuć rozmówcy, co pomaga w budowaniu szczerych relacji we współpracownikami i ułatwia rozwiązywanie ewentualnych sytuacji konfliktowych.

 

  1. Pewność siebie

Pracownik powinien znać swoją wartość oraz mówić otwarcie o zaletach i osiągnięciach. Oczywiście bez popadania w skrajność i zbytniego przechwalania się.

 

Przed zamieszczeniem powyższych cech charakteru w swoim CV, zastanów się, czy faktycznie je posiadasz oraz jak możesz to udowodnić na rozmowie rekrutacyjnej.