Od start-upu do czołówki firm doradztwa personalnego w Polsce

Piętnaście lat temu, w okresie rekordowego bezrobocia na polskim rynku pracy, Andżelika Majewska założyła działalność gospodarczą, mającą na celu pomaganie ludziom w znajdowaniu zatrudnienia. Gdy jeden z klientów zaproponował jej, by zajęła się również leasingiem pracowników, bez wahania podjęła wyzwanie. Tak rozpoczęła się przygoda budowania jednej z największych, kompleksowych firm doradztwa personalnego w Polsce – LeasingTeam Group.

Praca tymczasowa impulsem do działania

 

Początek XXI wieku był dla polskiego rynku pracy niezwykle trudnym okresem. W latach 2002-2004 bezrobocie oscylowało na poziomie rekordowych 20%, a nowych miejsc pracy nie przybywało. Aby przeciwdziałać trudnej sytuacji, 9 lipca 2003 roku rząd uchwalił ustawę o pracownikach tymczasowych, która wchodziła w życie od stycznia 2004 roku. I tak, Andżelika Majewska, wówczas 27-letnia dziewczyna związana z branżą reklamową, postanowiła całkowicie przemodelować kompetencje zawodowe i założyć własną firmę zajmującą się pracą tymczasową i doradztwem personalnym. Początkowo małe zlecenia rekrutacyjne przerodziły się w ogólnopolskie projekty szkoleniowe. Po kilku miesiącach od jednego z klientów dostała ofertę nie do odrzucenia – zaproponowano jej, by wyleasingowała ponad setkę pracowników.

Stabilny wzrost spółki

 

- Zaczynaliśmy jako startup. W ciągu pięciu lat powiększyliśmy się o 1000 procent. Rokrocznie podwajaliśmy swoje obroty, budując godnego rywala dla międzynarodowych koncernów na rynku usług HR. Konkurujemy z korporacjami z branży, które swoje doświadczenie na rynkach zagranicznych budują od kilkudziesięciu lat – opisuje historię firmy Prezes Maciej Majewski.

 

Już w 2010 roku spółka LeasingTeam osiągnęła okrągłą liczbę 100 mln zł przychodu oraz 100 pracowników wewnętrznych. Początkowo główną działalnością firmy była usługa pracy tymczasowej oraz obsługa kadrowo-płacowa. Wraz ze zmianami rynkowymi Andżelika i Maciej Majewscy zaczęli inwestować w rozwój nowych usług – w 2011 roku powołali spółkę LeasingTeam Professional zajmującą się rekrutacjami stałymi na średnie i wyższe stanowiska, w 2015 roku spółkę IT LeasingTeam, wyspecjalizowaną w rekrutacjach i outsourcingu kadry IT, aż finalnie w 2016 roku przejęli wrocławską spółkę CPC Consulting Group zajmującą się transgranicznym delegowaniem pracowników z Polski do Niemiec, Austrii i Norwegii. W tym samym roku powołana została Grupa Kapitałowa LeasingTeam, stanowiąca swoiste zwieńczenie silnego rozwoju biznesowego i kompetencyjnego w latach 2011-2016.

Usługi tymczasowe podstawą rozwoju

 

Prężny rozwój podstawowej działalności LeasingTeam Group (usługi pracy tymczasowej) oraz sukcesywne powiększanie portfela usług wpłynęły na dynamiczny wzrost przychodów, które w 2016 roku znacznie przekroczyły 200 mln zł. W 2018 roku Grupa była 5. największą siłą w Polsce wśród firm doradztwa personalnego, zatrudniając już 180 osób, a do klientów oddelegowując miesięcznie nawet 10 000 pracowników – Polaków i obcokrajowców.

 

- Naszym celem było stworzenie firmy, która rzuci wyzwanie międzynarodowym gigantom rynku HR i nawiąże z nimi równą rywalizację. Mieliśmy jasną strategię, którą podążaliśmy krok po kroku, kreując rynek HR, ale też odpowiadając na jego zapotrzebowania. Klienci dostrzegli wartość, której nie ma większość dostawców międzynarodowych – wysokiej jakości usługi, połączone z elastycznym podejściem do klienta. Dla naszych partnerów biznesowych jesteśmy doradcą, który wychodzi z inicjatywą, dobierając najefektywniejsze rozwiązania z całej kompleksowej oferty – mówi Maciej Majewski, Prezes LeasingTeam Group.

Od strategii do łowienia talentów – kompleksowość usług

 

Budując Grupę LeasingTeam, Andżelika i Maciej Majewscy położyli nacisk na wyspecjalizowanie w projektowaniu i realizacji całych strategii HR oraz na kompleksowy zakres usług rekrutacyjnych – outsourcing procesów i usług, pracę tymczasową, rekrutacje stałe. Dzięki takiemu podejściu, Grupa świadczy dziś usługi dla firm każdej wielkości – od mniejszych polskich przedsiębiorstw, przez spółki publiczne, po międzynarodowe korporacje.

 

W przeciągu 15 lat Grupa zrealizowała wiele strategicznych i wymagających projektów. W latach 2009-2017 świadczyła outsourcing usług dla czołowej firmy telekomunikacyjnej w Polsce i Europie, zapewniając realizację zadań na blisko 150 różnych stanowiskach pracy w salonach sprzedaży, call center, działach administracji oraz działach technicznych, na terenie całego kraju. Wysoka jakość dostarczanych usług szybko znalazła swoje odzwierciedlenie w rozwoju współpracy – początkowy poziom zatrudnienia wynoszący 50 osób wzrósł do blisko 1800 pracowników – oraz w nagrodach Outsourcing Stars przyznanych agencji w 2013 i 2015 roku.

 

Kolejnym ważnym krokiem dla polskiej firmy był wygrany w 2014 roku publiczny przetarg na outsourcing ponad 400 pracowników jednej ze spółek skarbu państwa. Trwający 2 lata kontrakt miał skomplikowany i wielowątkowy wymiar oraz wymagał wysokich umiejętności organizacyjnych i sporej dozy elastyczności. Mimo tego założenia zostały zrealizowane w 100%.

W portfolio LeasigTeam Group znajdują się też wieloletnie, stałe projekty. Jednym z nich jest całoroczna obsługa klienta z branży FMCG, którego wahania sezonowe pracowników są na poziomie od 100 do nawet 800 osób. Stanowi to niemałe wyzwanie dla agencji zatrudnienia, szczególnie gdy czas realizacji zamówienia wynosi kilka godzin, a podstawowe obszary kontrolowane przez klienta to terminowa realizacja i reaktywność. Gdy dodamy, że usługa obejmuje pracę tymczasową w zakładzie produkcji oraz outsourcing procesów i funkcji w zakresie pracy w magazynie oraz załadunku i rozładunku wysokiego składu, możemy w pełni zobaczyć poziom zaawansowania projektu.

 

Powyższe przykłady pokazują, że nowoczesny HR w wykonaniu LeasingTeam Group to efektywne strategie, innowacyjne narzędzia, formy zatrudnienia, elastyczne rozwiązania i dynamiczne działania. Widać to również na przykładzie rekrutacji stałych. Nowoczesne metody prowadzenia rekrutacji, jak autorska metodologia ASSET® oraz stosowanie nowatorskich narzędzi wspierają rekruterów Grupy w pozyskiwaniu talentów na stanowiska średniego i wyższego szczebla oraz w obszarze IT. Stosowanie automatyzacji pomaga w wyszukiwaniu kandydatów, ich selekcji, publikacji ofert pracy, planowaniu pracy rekrutera oraz monitorowaniu całego procesu, weryfikując jego efektywność.

 

A za kolejne 15 lat…

 

Zapytaliśmy właścicieli, dokąd zmierza Grupa LeasingTeam.

- W przyszłości widzimy się w roli lidera rynku HRM w obszarze inteligentnych rozwiązań. By to osiągnąć już dziś pracujemy nad innowacyjną platformą dla pracowników i klientów, która znacząco przyspieszy proces rekrutacji i zwiększy trafność doboru pracowników do poszczególnych organizacji. Ale to nie koniec. Planujemy międzynarodowy rozwój poprzez otwarcie oddziałów w Europie (Niemcy, Ukraina) oraz rozszerzanie siatki kierunków pozyskiwania pracowników. Już teraz coraz częściej zatrudniamy osoby z odległych krajów, jak np. Mołdawia, Nepal, Indie, Azerbejdżan, a nawet Wietnam. W jakich kierunkach ruszymy dalej, rynek dowie się już niedługo – zakończyła Andżelika Majewska, Wiceprezes LeasingTeam Group.